Ja ik leef nog! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Stephanie Haen - WaarBenJij.nu Ja ik leef nog! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Stephanie Haen - WaarBenJij.nu

Ja ik leef nog!

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

31 Juli 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Ik las net even snel mijn vorige verslag door en was verbaasd hoe lang geleden dat wel niet was! Op mijn eerste dag van mijn Spaans cursus, dat was..2 juli?! Wat een tijd geleden! Inmiddels ben ik veeeel meer ervaren en is mijn spaans 'perfecto'! Nee, dat is helaas niet waar. Maar ik heb wel een hoop dingen meegemaakt in de afgelopen vier weken. Omdat een volledig verslag van alles veel te lang is, geef ik jullie de hoogtepunten van de eerste 3 weken en vervolgens wat info over mijn reis naar Bolivia.

High lights (of dieptepunten) van de eerste 3 weken en Buenos Aires:
- Om maar met de deur in huis te vallen; de spaans cursus was niet helemaal wat ik ervan verwacht had. In plaats van mijn spaans tot een hoger niveau te brengen heb ik juist mijn spaans 1 kunnen verbeteren. Luisteren en lezen gaat zeker iets beter, maar praten blijft echt superrr moeilijk. De enige manier om dat te verbeteren is denk ik praten met mensen die geen engels of nederlands kunnen, anders is de verleiding natuurlijk veels te groot.
- Ik heb een appartement! Niet onbelangrijk natuurlijk! Ik zal zo wat foto's proberen up te loaden hier, dan kunnen jullie het eens goed bekijken! Het is een huis eigenlijk, in Palermo Viejo, net aan de rand van de leuke bruisende wijk Palermo. We wonen er met zessen; Cissi, Machiel, Marco, Rick, Antoine en ik. Jaa ons Tilburgse huis een beetje internationaal met onze Fransman Antoine erbij. Het is een groot huis, ik deel een kamer met Cissi, maar we hebben een grote woonkamer, keuken en...een dakterras! Gezellig huis met veel mensen, waar ook regelmatig mensen over de vloer komen..
-Ik heb bijna een brandje gesticht in het Milhouse hostel. Toen Cissi en ik aan het koken waren bedacht ik dat ik snel even een broodje uit de koelkast kon pakken. Het was wel de staff-koelkast, maar ach, daar lagen toch tig pistoletjes van het ontbijt en eentje konden ze wel missen! Ze waren een beetje bevroren dus ik stopte hem even in de magnetron. Nog geen 30 seconden later begint het te stinken in de keuken en terwijl wij verbaasd naar de pan op het vuur kijken komt er dikke gele rook uit de magnetron. De hele keuken hing vol met de rookwalm en personeel achter de bar kwam checken wat er aan de hand was haha.
- La bomba de tiempo is ook zeker even het vernoemen waard. Een aantal zijn gisteren nog geweest, maar ik ben alleen 3 weken geleden geweest, maar ik ga ook nog zeker vaker. Als je in Buenos Aires bent is La bomba de tiempo een must see! Het is een grote drum show - dat klinkt inderdaad niet super spannend - maar het is op een vette locatie en er wordt echt een show van gemaakt. Als je een idee wil hebben, kun je het even op youtube intypen.

Dan nu, het grote avontuur in Bolivia. We hadden een week vrij tussen de Spaans cursus en de orientatie week van de universiteit. Na veel wikken en wegen (De wens van Marco,Puerto Madryn (Kustgebied van Argentinie), was een serieuze optie, maar bleek aan de dure kant en Bariloche (zuidelijk Argentinie) leek ook heel leuk, maar Machiel kon de bus chaffeur toch echt niet omkopen) ging onze reis naar Bolivia! Met zijn vijven uit het huis, Rick had helaas nog Spaans op zijn universiteit, en verder gingen nog 8 andere studenten van onze Spaans cursus.
Bolivia was echt heel mooi. Ik heb landschappen gezien die ik echt niet verwacht had en dingen ondernomen die voor iedereen die in de buurt is (okee, dat zijn er niet zo veel ; ) ) aan te raden zijn.
Vooral het paardrijden vond ik super leuk! Als echte cowboys gingen we te paard door de bergen en konden we zo rustig van de omgeving genieten. Ofja, rustig was het niet de hele tijd. Op een gegeven moment besloot mijn paard ervandoor te gaan, in vol galop! Na een paar minuten de middle of nowhere in te zijn gegaloppeerd kreeg ik 'la chica loca' (jaja, zo noemde de man van de ranch hem) eindelijk tot rust. Had ik maar niet heel trots gezegd dat ik een jaar rijervaring had haha.
Maar goed, het was echt een ervaring de trip.
De volgende update zal sneller zijn dan 4 weken. Dat beloof ik! Ik heb nu namelijk een laptop hier (Dankjewel Claudia!) en kan regelmatiger op facebook, mail en natuurlijk op waarbenjij.nu!
Un beso y un abrazo de Buenos Aires!
Stephanie

  • 07 Augustus 2012 - 02:29

    Rosa Witkam:

    Hi Stephanie! Leuk verhaaltje! Ik woon ook in Buenos Aires, al een tijdje! Dus als ik je ergens mee kan helpen of je iets wil weten kun je altijd berichtje sturen op FB ofzo! (Rosa India Witkam)
    x Rosa

  • 12 Augustus 2012 - 17:19

    Myrthe:

    Stephanie! Leuke blog, en ik proef de Quilmes hier, heerlijk! haha, geniet ervan en inderdaad, spaans leer je het beste van de locals ook al is die drempel wel hoog, I know! xx

  • 16 Augustus 2012 - 10:33

    Toos Van Den Broek:

    Hoi Sterretje,

    Zojuist je reisverslag gelezen. Wat een ervaringen heb je al hè. Ik had je al eerder willen schrijven, maar was vorige week niet erg lekker. Ik zal je vader wel even inschakelen, wat ik precies moet doen om mijn wachtwoord in te vullen en nog wat andere dingen, maar dat komt wel. Dan ga ik je ook zelf wel weer wat meer mailen.
    Stéphanie, ik hoop dat je succes hebt met je studie (dat zal wel moeilijk zijn in het Spaans), maar ik denk als je er 3 maanden bent, dat het dan een stuk gemakkelijker wordt.
    Doe je welvoorzichtig met de magnetron?
    Groetjes van oom Hans en een knuffel van mij, oma-Toos. XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Een half jaar in Buenos Aires

Recente Reisverslagen:

25 September 2012

Little house on the pampas

25 Augustus 2012

Iguazú y más

31 Juli 2012

Ja ik leef nog!

01 Juli 2012

Espanol en la UCA

01 Juli 2012

Eerste dagje
Stephanie

Actief sinds 23 Juni 2012
Verslag gelezen: 627
Totaal aantal bezoekers 5220

Voorgaande reizen:

30 Juni 2012 - 09 Januari 2013

Een half jaar in Buenos Aires

Landen bezocht: